Cand sa amesteci joaca si munca intr-o calatorie de afaceri
25 februarie 2012
10 modalitati de a face bani cu blogul tau
18 iunie 2012

De ce nu ar trebui sa-ti asculti niciodata clientii

Un citat de la marele luminator al tehnologiei pe care fiecare antreprenor trebuie sa si-l aminteasca:

Cel mai bun mod de a prezice viitorul este sa-l inventam.

Lucrez cu o companie care la un moment dat a adus un produs nou care nu numai ca a fost cel mai bun din clasa sa, dar de asemenea din punct de vedere tehnic, era mult deasupra concurentei. Acestia au creat o modalitate mai buna de a-si oferi serviciile, iar clientii il iubeau si plateau pentru el.

Apoi au facut o greseala fatala. Acestia au solicitat clientilor sai caracteristiciile pe care doreau sa le aiba acel produs, si l-au livrat conform acestor criterii. Din pacate pentru aceasta companie, concurentii sai nu-si intrebau clientii ce asteptari aveau de la acel produs. In schimb ei au avut o viziune in care aceasta activitate putea fi facuta in mod diferit si cu rezultate mai bune. Clientii nu vedeau cu adevarat valoarea sau nevoia noului produs pana cand l-au vazut, dupa care l-au incercat, iar apoi l-au iubit.

Deci ce a facut compania mea cand a vazut planul concurentilor sai? A facut aceeasi greseala intreband clientii ce doreau sa contina acel produs. Binenteles, clientii au raspuns cu atributele pe care le iubeau acum la alt produs.

Compania nu si-a imbunatatit pozitia sa competitiva. Pentru a face ca lucrurile sa mearga din ce in ce mai rau, resursele intelectuale care puteau fi aplicate pentru „inventarea viitorului” au fost folosite pentru rezolvarea problemelor care au blocat societatea in trecut.

Antreprenorii trebuie sa-si aminteasca ca nu este treaba clientilor sa stie ceea ce ei nu stiu. Iar compania ta nu poate paria pe constatarile facute in randul clientilor.
In schimb, datoria fiecarui antreprenor este de a inventa viitorul. Cineva va fi mereu acolo in cautarea de a va scoate din afaceri. Cineva este acolo care crede ca are o idee mai buna decat tine. Daca este cineva acolo care „sa-ti dea branci” facand-o mai bine, tine de datoria ta in calitate de proprietar al companiei sa stai inaintea lor si sa le faci tu „branci” lor, inainte ca altcineva sa o faca in locul tau.

Clientii tai pot sa iti spuna lucrurile gresite si ceea ce i-ar putea face pe ei fericiti. Asculta-i, satisface-le dorintele, dar nu-i lasa pe ei sa iti traseze calea pe care trebuie sa o urmeze produsul sau serviciul tau. Asta tine numai de tine.

2 Comments

  1. roberth spune:

    imi pare rau ca trebuie sa spun ca ideea este total gresita. Trebuie sa iti asculti foarte bine clientii. Produsul initial a venit sa implineasca nevoile clientilor si a avut succes. Asta pentru ca cineva a stiut/intuit care sunt nevoile lor reale. Problema este ca dupa ce ii asculti trebuie sa-i intelegi, sa tragi concluziile corecte. Aici este problema.

  2. forex spune:

    Clientii trebuiesc ascultati dar tu esti specialistul si tu stii ce este bine. nu ai cum sa ajuti un client daca nu stii ce vrea

Lasa un raspuns la forex Anuleaza raspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *