Sapte modalitati de a aduce intr-o forma viabila website-ul tau
13 februarie 2012
De ce mass-media poate slabi fibra morala a locului tau de munca
13 februarie 2012

Topul primelor 10 greseli din planificarea afacerilor

Iata aici versiunea revizuita pentru 2012 pentru topul primelor greseli din planificarea afacerilor:

  1. Neintelegand scopul;  planificarea conteaza, nu doar documentul.  Te angajezi in planificarea afacerii deoarece planificarea devine administrare. Planificarea este procesul de setare al activitatilor  si de stabilire a masurilor specifice de progres, apoi  urmărirea progresului şi a tine pasul cu corecţiile in curs. Planul in sine este doar primul pas; el este revazut si revizuit adesea. Nu il printa, decat daca este absolut necesar. In schimb, afiseaza-l pe o retea digitala.
  2. A-l face dintr-o data; fa-l cu pasi marunti. Planul este un set de module conectate, ca blocurile. Incepe oriunde si „da-i drumul”.  Construieste partea care interesează cel mai mult, sau partea care oferă beneficiul cel mai imediat. Aceasta ar putea fi strategia, conceptele, pieţele ţintă, ofertele de afaceri, proiectele, mantra, sau altele. Doar să treci la actiune.
  3. Termina-ti planul.  Daca ai terminat de facut planul, inseamna ca afacerea ta e gata. Cea mai recenta versiune este doar o fotografie a ceea ce a fost planul. Ar trebui să fie întotdeauna viabil şi modificabil pentru a reflecta schimbarea atributiilor.
  4. Ascunderea planului tau, de echipa ta. Este o manevra de administrare. Foloseste bunul simt pentru ceea ce impartasesti cu toti cei din echipa ta, pastrand unele informatii, cum ar fi salariile individuale, confidentiale, dar impartaseste obiectivele si masurile, folosind planificarea pentru a zidi echipa si colaborarea colegilor. Aceasta nu inseamna impartirea planului cu strainii, decat atunci cand nu ai incotro, ca si atunci cand  cauti capital.
  5. Confundand numerarul cu profitul.  Este o mare diferenta intre cele doua. Asteptand plata clientilor poate paraliza starea ta financiala fara sa afecteze profitul tau. Încărcarea inventarului absoarbe bani, fără a schimba profiturile. Profiturile sunt un concept de contabilitate; numerarul sunt banii in banca. Nu iti vei plati taxele cu profituri.
  6. Seteaza-ti prioritatile. Un plan care se concentreaza pe trei sau patru priorităţi, este un plan cu concentrare si putere. Oamenii pot înţelege trei sau patru puncte principale. Un plan care cuprinde 20 de priorităţi, nu inseamna ca e cu adevarat rentabil.
  7. Supraevaluand ideea de afacere. Ceea ce da valoare unei idei, nu este idea in sine, ci afacerea pe care se construieste. Inseamna angajati care sa fie prezenti in fiecare dimineata, apeluri telefonice la care se se dea un raspuns, produse fabricate, comandate si imbarcate, prestarea de servicii si clienti care isi platesc taxele, ca sa ne facem o idee despre afacere.  De asemenea, scrie un plan de afaceri care sa arate ca tu construiesti o afacere in jurul unei idei stralucite, sau uita de ea. Singura, ideea nu face o afacere buna.
  8. Greseala detaliilor din primele 12 luni. Prin detalii, ma refer la responsabilitatile financiare, repere si termeni limita. Cash flow-ul este cel mai important, dar de asemenea, ai nevoie de mai multe detalii atunci cand vine vorba de impartirea sarcinilor catre oameni, setarea datelor, si specificarea a ceea ce ar trebui sa se intample si cine va face posibil acel lucru. Aceste detalii chiar conteaza , un plan de afaceri fara acestea este pierdere de vreme.
  9. Greul detaliilor din anii de mai tarziu. Aici este vorba despre planificare, nu contabilitate. Pe cat de importante sunt detaliile la inceput, in primele luni, ele devin o pierdere de vreme odata cu trecerea timpului. Cum poti prevedea cash flow-ul lunar, pentru trei ani de acum inainte cand prognoza vanzarilor este atat de incerta? Sigur poti planifica in 5, 10 sau 20 de ani orizontul in ceea ce priveste conceptul principal fixat, dar nu poti planifica detaliile lunare dupa primul an. Nimeni nu se asteapta sa se intample si nimeni nu il va crede.
  10. A face prognoze exagerate. Nimeni nu va lua in seama proiectele de vanzari cu tinte foarte exagerate, iar acest lucru inseamna de fapt ca nu ai o imagine realista asupra cheltuielilor.

5 Comments

  1. Adrian spune:

    Bun. Foarte bun.
    Ar trebui pus mai „la vedere” !

    Keep up !

  2. ellamaria spune:

    greseli care pot evitate daca stim cum si daca dorim sa le evitam. foarte interesant articolul. felicitari!

  3. anastasia spune:

    sunt 10 greseli pe care oricine le face din neatentie sau din nestiinta. foarte bun articolul. felicitari

Lasa un raspuns la admin Anuleaza raspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *